מסח'נין וקלנסווה – לקייטנה של "יד לאחים" | גלריה

אבי יעקב No Comments on מסח'נין וקלנסווה – לקייטנה של "יד לאחים" | גלריה

עד לא מכבר נשאו הילדים הללו שמות ערביים | גם לאחר שובם אל העם היהודי, בסדרה של מבצעי הצלה הרואיים, הם זוכים לא אחת לגנאי מצד מכריהם | השבוע, במחנה הנופש של יד לאחים, היתה להם הזדמנות לנפוש יחד ולפגוש בעוד ילדים שעברו סיפור חיים מטלטל ודומה להם להפליא

צילום: יד לאחים
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למתבונן מן הצד לא היה כל דבר מיוחד בקבוצת הילדים והנערים ששטו בקיאקים בנהר הירדן וצווחו מהתרגשות. איש לא היה יכול להעלות בדמיונו כי הילדים הללו  נולדו כמוסלמים ורק בדרך נס ובמאמצים עילאיים של מיטב הכוחות זכו לחזור לעם היהודי ולאלוקי ישראל.

הם נולדו בכפר קאסם ובערערה, ביפו ובקלנסווה, בסח'נין ובדיר אל-אסד לאימהות יהודיות ואבות ערביים וכמעט אבדו לעם ישראל. עד לפני שנים אחדות הם חיו תחת שמות אחרים, חלקם בשטחי הרשות הפלסטינית וחלקם תחת שלטון חמאס בעזה. אלמלא היו צולחים המאמצים הכבירים להשבתם לעם ישראל, סביר להניח שחלקם היו סופגים עכשיו שנאת ישראל בקייטנות של ארגוני טרור או ארגונים אסלאמיים מסיתים.

רק פעילי יד לאחים המסורים שארגנו וניהלו את מחנה הקיץ ידעו שמאחורי התמונה האידיאלית הזו מסתתר לא מעט כאב שנשכח והתחלף כעת באושר של ממש, בכמה ימים מלאים בחוויות וביציאה מהשגרה.

מחנה הקיץ נועד לאפשר לילדי הניצולות להכיר ילדים עם זהות וסיפורי חיים דומים לשלהם, להכיר יותר את מסורת ישראל וגם לאפשר לאמותיהם המיוסרות לנוח מעט.

הרב חיים קאהן, מבכירי הפעילים ביד לאחים, שריכז את הפעלת מחנה הקיץ, מספר כי "הילדים הללו סובלים לעיתים מכינויי גנאי ומצניעים את זהותם בסביבתם היהודית החדשה ופתאום הם יכולים להיות מי שהם. שווים בין שווים. משוחררים. סוף סוף הם יכולים לחוות חוויות משותפות עם ילדים במצב דומה לשלהם ולא צריכים להצניע ולהתבייש בחוסר הידע שלהם. המחנה נותן להם את הגב לעשות שינוי לטובה בחייהם, לראות איך יהודי מתנהג ומה הם ציצית וכיפה, תפילה ומודה אני, קריאת שמע ונטילת ידיים ועוד".

מחנה הקיץ החווייתי נערך במתחם רחב ידיים בצפון המכיל בריכה ומשחקי חצר לרוב ונערכו בו פעילויות, תחרויות ותוכניות מושקעות במיוחד, לצד טיולים עשירים. לכל אורכה נשזרו בה מסרים יהודים וחברתיים חשובים שהותאמו לזהות המשתתפים בה שנבחרו בקפידה על ידי אנשי מקצוע.

במחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים אומרים כי "רק כשרואים את תגובות האימהות של הילדים הללו, מבינים את החשיבות הרבה של מחנה הקיץ; הרבה יותר מכפי שניתן היה לשער בתחילה. מלבד עצם העזרה והחוויה במחנה עצמו שנערך כמובן ללא כל תשלום, זה עוזר הן לאימהות והן לילדים גם מבחינה נפשית וגם מבחינת השיבה למסורת אבות".

כדי להבין זאת די לעיין בכמה הודעות שהגיעו לעו"סיות של המחלקה מאימהותיהן של הילדים. "שנים שאני באופן אישי יחד עם ילדיי, נמצאים במקום הכי טוב שיכולנו לאחל לעצמנו, והכל התחיל בזכות משפחת יד לאחים. תודה על מחנה הקיץ המדהים שאורגן בצורה הכי מכבדת מפנקת ומאושרת".

בהודעה אחרת נכתב "רציתי להודות בשם כל הילדים והאמהות למשפחת יד לאחים. תודה ענקית מהלב שפינקתם את ילדינו באופן מושלם; ניכר כי הכל היה מתוך מחשבה ואהבה, השקעה ורצון ללא גבולות".

אמא אחרת ציינה: "תודות על מחנה הנופש. תודה. זה לא יד לאחים זה שליחים של בורא עולם. מלאכים, תודה על המחנה על הדאגה על האכפתיות. תודה לכל הצוות שהיה איתם מקרוב תודה לצוות שהיה בשלט רחוק. אני בטוחה ששילמתם המון להוציא את מחנה הקיץ הזה לאור כדי שהילדים שלנו יהיו שמחים וקצת חופש לעצמם מכל השגרה".

בהודעה נוספת מתוך רבות ביקשה אחת האימהות להדגיש: "אין מילים. יד לאחים הם מלאכים. הילדים חוזרים באורות אני יודעת כמה עבדתם קשה יום ולילה בשביל שהמחנה הזה יצא אל הפועל עם הפרטים הקטנים עד הגדולים לעזוב משפחה ילדים ולהירתם ולהיות חלק מהדבר הגדול הזה".

חיים חדשים. ילדים שחולצו בעת האחרונה מכפרים ערביים במחנה הנופש של יד לאחים | צילום: יד לאחים



0 תגובות